E-commerce manager

Tomas Öberg - Spökskrivare till din tjänst​

E-commerce manager är någon som kan hjälpa dig när du fått nog!

Är du trött på att slösa din tid på digitala marknadsföring utan att förstå om, varför eller hur det funkar? Har det gått så långt att du betalar för annonsering utan att veta? Eller har du anlitat olika ”experter” som ska hjälpa dig? Och allt du fått är ursäkter, bortförklaringar och undanflykter? 

Behöver du hjälp med att hitta din målgrupp? Vart dom finns? Nå en ny marknad? Segmentering av målgruppen? Vill du bygga en maillista eller sälja till en befintlig? Har du ett intresse av att automatisera din verksamhet? Behöver du hjälp med att skriva SEO anpassade artiklar eller produktbeskrivningar? Vill du veta hur du ska samarbete med influensers? Behöver du hjälp med att skapa content som är träffsäkert, ger värde, bygger auktoritet och är säljande? Vill du utveckla din verksamhet digitalt? Behöver du en ny digital strategi? Har du ett projekt du behöver hjälp med och inte vet vart du ska börja? Eller vem du ska vända dig till? 

Om du svarat ja på någon eller några av det överstående frågorna, då har du kommit rätt. Jag heter Tomas Öberg och hyr ut mig själv som E-commerce Manager. Mina uppdrag är begränsade, då jag inte jobbar med vilken produkt eller företag som helst.

Vad gör en E-commerce manager?

En E-commerce managers huvudsyftet är digital försäljning och utveckling. En digital försäljning och utveckling som kan variera beroende på bolag och produkt/tjänst. Vilket gör att jobbet som E-commerce manager anpassas efter bolagets behov. 

✅Analytisk förmåga som får dig att förstå och optimera
✅Ett brinnande intresse för lärdom, vilket får dig att lära dig mer
✅En nyfikenhet som får dig att prova
✅En kreativ förmåga att skapa
✅Har ett resultat inriktat tänk
✅Ett driv som får dig att jobba på egen hand 
✅Social kompetens och ett bra ledarskap är nödvändigt (då projektledning är vanligt)
✅Både strategisk och praktisk

Arbetserfarenhet

E-Commerce Manager – Ferrita AB (konsult på deltid) 2021-09 ->

  • 5 års erfarenhet av digital försäljning B2C inom olika branscher och produkter
  • 5 års erfarenhet av kundservice B2C
  • 5 års erfarenhet av marknadsföringsstrategi och implementering
  • 5 års erfarenhet av organiska Facebook och Instagram
  • 4 års erfarenhet av PPC (Facebook och Instagram)
  • 4 års erfarenhet av Google Analytic och WordPress
  • 4 års erfarenhet av e-postmarknadsföring och bygga automatiska flöden
  • 4 års erfarenhet av att bygga säljsidor och säljtrattar
  • 3 års erfarenhet av Woocommerce (Bygga, optimera och analysera)
  • 3 års erfarenhet av sökordsanalys och att skapa SEO anpassat innehåll
  • 3 år erfarenhet av att skapa content modeller
  • 2 års erfarenhet av PPC (Google och Youtube)
  • 2 års erfarenhet av Copywriting (Olikamålgrupper)
  • 1 års erfarenhet av Youtube (Thumbnails, beskrivningar, analys och optimering)
  • 6 månaders erfarenhet av GA4
  • 3 månaders erfarenhet av Wix (Kan bygga en sida och optimera)
  • 3 månaders erfarenhet av Shopify (Bygga en shop och optimera)
  • 3 månaders erfarenhet av Tiktok
  • 1 månad erfarenhet av annonsering via Linkedin

Referenser

.

Rulla till toppen